139 +298 -159
Kudos
#72930 (Top 22.8204%)
| Kudos/dag | 0.07 |
| Kudos/reaguursel | 4.21 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 79 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -57 |
139 +298 -159
Kudos
#72930 (Top 22.8204%)
| Kudos/dag | 0.07 |
| Kudos/reaguursel | 4.21 |
| Meeste kudos op 1 reaguursel | 79 |
| Minste kudos op 1 reaguursel | -57 |
33
Reaguursels
| Reaguursels/dag | 0.02 |
| Topreaguursels | 0 |
| Woorden per reaguursel | 40.5 |
| Reacties per reaguursel | 0.15 |
| Meeste reaguursels op 1 dag | 11 |
| Aantal x weggejorist | 2 |
| Geregistreerd op | 05-03-2013 |
| Eerste reactie op | 04-06-2020 |
Shop via onze link — jij betaalt niets extra, wij krijgen een klein steuntje van Amazon 💚
*Als Amazon-partner verdient Dumpstats aan in aanmerking komende aankopen. Dank voor je support!*
Kudoverloop over tijd
5 kudos 2025-09-23 16:37:29 op Klop klohholy shit
@Poopulist | 23-09-25 | 16:09: haha gelachen. Het kutte is alleen dat jij dan iemand bent die daar dan weer onder reageert (en ikzelf daar dan weer onder). Hoe triest maakt dat jou en mij?
5 kudos 2025-09-19 22:03:39 op Ouderschap in de jaren '90
Triest he, werkelijk elk onderzoek omtrent opvoeden uitwijst dat gewelddadige communicatie niet leidt tot het doel dat je voor ogen hebt. Triest he, dat ouders tegenwoordig vaker kiezen voor verbinding en echt kijken naar wat zo'n jochie nu eigenlijk echt wil met zo'n actie.
4 kudos 2025-09-19 22:01:25 op Ouderschap in de jaren '90
Belangrijkste taak van een ouder is een zelfstandig, veerkrachtig en liefdevol mens groot te brengen. Dat doe je niet doormiddel van gewelddadige communicatie.
1 kudos 2025-09-19 21:59:21 op Ouderschap in de jaren '90
@Groffeart | 19-09-25 | 16:29: 'van een corrigerend tikje is nog nooit iemand minder geworden' is werkelijk echt de domste uitspraak die er is. Verdiep je alsjeblieft eens in opvoeden. Je zult snel zien dat elke deskundige het erover eens is dat gewelddadige communicatie niet werkt. Luister eens een podcast van Gabor Mate over trauma. Het zal je versteld doen staan, echt waar.
-1 kudos 2025-09-19 21:53:17 op Ouderschap in de jaren '90
Het tegenovergestelde is waar. Daar is werkelijk elke deskundige het over eens. Lees eens een boek!
0 kudos 2025-09-19 21:52:10 op Ouderschap in de jaren '90
@darkracer125 | 19-09-25 | 19:21: Is echt werkelijk nergens op gebasseerd deze stelling. Sterker nog: het tegenovergestelde is waar. Een 14 jarig rotjong dat iemand neersteekt is waarschijnlijk opgegroeid met gewelddadige communicatie.
Lees alsjeblieft wat over dit onderwerp voor je zelf kinderen krijgt.
5 kudos 2025-09-19 21:49:44 op Ouderschap in de jaren '90
Verdiep je een klein beetje in opvoeden en zult al snel ontdekken dat gewelddadige communicatie nooit leidt tot hetgeen je voor ogen hebt. Het leidt tot volwassenen die denken dat angst zaaien en geweld de oplossing is.
Echt werkelijk iedereen die hier van de dag iets zinnigs over zegt is het daar over eens. Veerkrachtige, zelfstandige, liefdevolle mensen ontstaan uit een opvoeding van verbinding en geweldloze communicatie. Echt waar!
0 kudos 2025-09-19 12:57:44 op Papa geeft gepaste straf
Als je je een klein beetje zou verdiepen in opvoeden zou je er al snel achter komen dat een trauma creëren (hetgeen hier gebeurt) niet het doel zal bereiken dat je voor ogen hebt. Integendeel: je kind zal leren dat geweld (ja, deze straf is een vorm van geweld) de oplossing is.
1 kudos 2025-09-19 12:53:47 op Papa geeft gepaste straf
@jap2002 | 19-09-25 | 06:49: Deze manier van opvoeden is een vorm van gewelddadige communicatie. Geweldloze communicatie is voor onze samenleving heel waardevol. Het creëert minder gewelddadige mensen en criminelen.
De manier van opvoeden in dit filmpje leert een kind dat geweld de oplossing is. Echt waar, lees er maar eens wat over!
Maar ik schat zo in dat je dat niet gaat doen
0 kudos 2025-09-19 12:50:22 op Papa geeft gepaste straf
@Beunes | 19-09-25 | 01:30: Als je je een klein beetje zou verdiepen in opvoeden zou je er al snel achter komen dat een trauma creëren (hetgeen hier gebeurt) niet het doel zal bereiken dat je voor ogen hebt. Integendeel: je kind zal leren dat geweld (ja, deze straf is een vorm van geweld) de oplossing is.
Maargoed, volgens mij straf je veel liever om je wraakgevoelens te strelen dan daadwerkelijk te denken aan de ontwikkeling van een kind.
1 kudos 2025-09-19 12:48:41 op Papa geeft gepaste straf
Wie zegt dat jij als mens geslaagd bent? Misschien mankeert er wel vanalles aan je, en hebben die klappen daar in bijgedragen.
6 kudos 2025-09-19 12:44:34 op Papa geeft gepaste straf
@Grootmeester_Flits | 19-09-25 | 10:52: Als je je een klein beetje zou verdiepen in opvoeden zou je er al snel achter komen dat een trauma creëren (hetgeen hier gebeurt) niet het doel zal bereiken dat je voor ogen hebt. Integendeel: je kind zal leren dat geweld (ja, deze straf is een vorm van geweld) de oplossing is.
11 kudos 2023-03-26 21:52:59 op Theo Maassen jorist 3-jarige zaal uit
Een leraar die een hondje pijpt? Hoe werkt jou brein? Heb je dat oprecht zo onthouden? Of komt het je beter uit?
79 kudos 2023-01-27 15:33:29 op Dirigent is jarig
Nee nee, iedereen bedacht exact op hetzelfde moment spontaan dit te gaan zingen.
-4 kudos 2022-10-05 23:01:59 op Jesse Klaver lult door na interview
@Thaisehijzij | 05-10-2022 | 22:45:
Waarom is bio niet duurzaam?
-13 kudos 2022-06-27 18:05:08 op Konijn gaat rondje zwemmen
foutje
-57 kudos 2022-06-27 18:02:46 op Konijn gaat rondje zwemmen
Klimaatgekkies die de weg blokkeren moeten dood en dit wordt geplust, ja?
-24 kudos 2022-04-29 10:52:17 op Bennie heeft Johan's rug
@register_for_nsfw | 29-04-2022 | 10:41: Wat wordt er dan wel gedaan in dit stukje? Dit is toch exact wat je noemt goedpraten?!
2 kudos 2022-04-26 18:23:23 op Ondertussen op Twitter
This Isn't The Departure, You Don't Have To Announce Your Airport
75 kudos 2022-02-19 22:05:31 op Vrouw gaat tanken
Ja, ze stelen hun eigen motor.
3 kudos 2022-01-28 14:54:25 op Pauper Kabouter mag papiertjes prikken
'Men heeft net zo goed het recht om te zwijgen als het "recht om een leugen te vertellen". Men mag zeggen wat men wil. Anders zou uit de reactie op bepaalde te stellen gesloten vragen toch impliciet logisch een bekentenis gekregen kunnen worden. Op de vraag "Heb je het gedaan?" kan een dader immers als hij niet mag liegen slechts antwoorden met ja of met zwijgen. De vrijheid om nee te antwoorden en te liegen moet daarom ook gezien worden als onlosmakelijk verbonden met zijn recht om zichzelf niet te incrimineren.'
0 kudos 2021-12-26 14:25:13 op Wanneer het DVD logo de hoek raakt
-weggejorist-
1 kudos 2021-12-16 21:15:57 op Nabestaanden Holocaustslachtoffers leggen uit waarom de tweets van Baudet hen pijn doen
@Janbo124 | 16-12-2021 | 19:49:
Daarom is het ook een vergelijking en geen gelijkstelling. In een vergelijking zitten altijd verschillen, anders was het exact hetzelfde geweest. Een verschil is inderdaad dat joden geen keuze hadden, maar er zijn ook een aantal parallellen, vandaar dat Baudet er over begint.
0 kudos 2021-12-16 19:23:11 op Nabestaanden Holocaustslachtoffers leggen uit waarom de tweets van Baudet hen pijn doen
@Sharrel | 16-12-2021 | 19:14:
In een debat worden continu historische vergelijkingen gemaakt, het gaat er helemaal niet om of de vergelijkingen kloppen of niet, het gaat erom dat je ze moet kunnen maken als je dat wilt. En als ze niet kloppen, dan kan je dat inhoudelijk weerleggen, zo voer je een debat. Als de rechter vanaf nu gaat bepalen wat wel mag en wat niet mag is dat toch een super ongezonde ontwikkeling, dat wil je toch niet? Als het allemaal zo'n onzin is, dan moet het toch met argumenten te bestrijden zijn?
En mag links Wilders ook niet meer vergelijken met een man uit de jaren 30? Of mag dat dan weer wel omdat het CIDI niet is gaan steigeren?
-4 kudos 2021-12-16 18:58:32 op Nabestaanden Holocaustslachtoffers leggen uit waarom de tweets van Baudet hen pijn doen
@heddegijdagedoan | 16-12-2021 | 18:47: De vergelijking met woke is best treffend. Ook de woke gemeenschap stelt dat niet beledigen belangrijker is dan een vrij debat of vrijheid van meningsuiting, en dat is gevaarlijk, al helemaal als de rechter inhoudelijk gaat beoordelen of een vergelijing wel of niet mag. Al helemaal in de kamer, waar het debat juist super scherp gevoerd moet worden.
-19 kudos 2021-12-16 18:55:56 op Nabestaanden Holocaustslachtoffers leggen uit waarom de tweets van Baudet hen pijn doen
@Rondhoek | 16-12-2021 | 18:47:
Het zijn krokodillentranen die puur en alleen ingezet worden door het CIDI voor politiek belang. Waarom hoorde we anders niks van het CIDI toen linkse partijen dezelfde vergelijking maakte. Iedereen heeft leed, er zijn zoveel verschrikkelijke dingen gebeurd in de wereld. Joden hebben niet het alleenrecht op leed en het CIDI moet stoppen met het gijzelen van een debat waar iets over de holocaust wordt gezegd. Het zijn goed getimede politieke krokodillentranen.
69 kudos 2021-09-27 14:19:35 op Ik Heb Die Pas Gepakt
Dat dit niet gesneuveld is in de ideeënfase, is toch opmerkelijk.
1 kudos 2021-02-23 18:37:54 op Hoe de sample uit "One more time" is opgebouwd
Alsjeblieft man, er zijn zo ontzettend veel goede elektronische muziek artiesten, die ook nog eens zoveel beter/vernieuwender zijn dan Daft Punk en The Prodigy of allerlei andere artiesten die hier genoemd worden. Dat jij het niet ontdekt hebt, of dat het niet miljoenen keren is bekeken op YouTube, wil nog niet zeggen dat het niet bestaat. Echt een volslagen idiote uitspraak.
0 kudos 2020-11-13 16:07:33 op MARKOS
-weggejorist-
-27 kudos 2020-06-04 17:07:34 op Plunderen met je Rolls-Royce Cullinan
Ja, bekijk vooral niet een gebeurtenis in zijn context en kijk vooral niet naar de geschiedenis, dan blijf je je hele domme dingen afvragen.
-10 kudos 2020-06-04 14:37:48 op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
@Tuter | 04-06-2020 | 14:18: Die 2 Nederlandse organisaties stellen met hun demonstratie een diepgeworteld probleem aan de kaak. Ze zijn toch niet verantwoordelijk voor een stel shemale-haters in de VS? Moet Baudet dan ook een reactie geven als er in de VS een stel Alt-Righters iemand in elkaar beuken?
28 kudos 2020-06-04 13:38:48 op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
Waarom moeten 2 Nederlandse organisaties iets vinden van een stel individuen in de VS?
1 kudos 2020-06-04 13:31:04 op Demonstrant steekt vuurwerkje af op straat
@streetsweeper | 04-06-2020 | 12:25: Goed om je oprecht af te vragen waar het vandaan komt. Maar dan moet je verder beredeneren dan die oververtegenwoordiging in criminaliteit of de ghetto's. Donkere mensen zijn in de VS 300 jaar slaaf geweest, daarna nog een kleine 100 jaar bij wet minderwaardig geweest. Hoe kan je dan verwachten dat ze 60 jaar later die achterstand hebben ingehaald? Dat trek je dus niet zomaar recht. Onderdeel van het rechttrekken is wel dat je beseft waar die verschillen vandaan komen, en dat lijkt in Amerika nog te weinig te gebeuren.